اخبار, تک زون

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ 

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

کیس کامپیوتر گیمینگ

امروزه تحولات بسیاری عظیمی در تولید بازی های کامپیوتری ایجاد شده است، یکی از بزرگترین دغدغه های گیمرها، بازی ها ی ویدیویی  تهیه یک کیس  گیمینگ با کیفیت و پردازش بسیار قدرتمند می باشد.

بطور کلی سیستم های گیمینگ می بایست به اندازه ی قدرتمند باشند که بتوانند نیازهای گیمر ها را برطرف نمایند.

امروزه کیس گیمینگ محبوبیت بسیاری زیادی بین طرفداران بازی های ویدیویی دارد. شما به دو روش می توانید برای داشتن یه کیس کامپیوتر گیمینگ پرقدرت که توانایی اجرای بازی های سنگین و به روز راداشته باشه اقدام کنید.

اولین روش، می توان قطعات سخت افزاری را بصورت جدا تهیه نموده و به صورت دستی اقدام به بستن کیس کرد. این روش اغلب به افراد غیر متخصص پیشنهاد نمی شود.

دومین روش، اقدام به خرید  کامپیوتر گیمینگ اسمبل می باشدکه بسیار راحت ودر دسترس است. این روش باعث می شود شما دیگر نیاز به اسمبل کردن دستی سیستم نداشته باشید و با دانستن اطلاعات و داده های کلیدی و مهم در مورد این کامپیوترهای پرکاربرد می توانید با سریع ترین زمان ممکن اقدام به تهیه کیس کامپیوتر گیمینگ نمایید.

سیستم های گیمینگ مانند بسیاری از دیگر تجهیزات الکترونیکی به سه رده تقسیم بندی می شوند: پایین رده، میان رده و بالا رده.

کیس کامپیوتر گیمینگ پایین رده

اگر شما دنبال کیس کامپیوتر گیمینگ با قابلیت و اجرای بازی های قدیمی و یا تماشا کردن فیلم هایی با کیفیت مطلوب، ادیت اسناد، وبگردی و سرچ صفحات مختلف در اینترنت می باشید از این نوع  کامپیوتر ها می توانید استفاده کنید. با رنج قیمت پایین این نوع کامپیوترهای گیمینگ در بازار به فروش می رسند.

سیستم گیمینگ میان رده

کیس کامپیوتر گیمینگ میان رده برای پردازش اطلاعات از سرعت بالاتری برخوردار می باشند. این رده از کامپیوترهای گیمینگ توانایی و اجرای پروژه های طراحی، گرافیکی و ادیت رادارامی باشند و برای کارهای ساده کامپیوتری دارای عملکرد بالایی هستند

سیستم گیمینگ بالا رده

کیس کامپیوتر گیمینگ بالا رده دارای بالاترین و بهترین عملکرد در اجرای بازی قدرتمند و دیگر کارهای کامپیوتری نظیر: ویرایش عکس و فیلم، اجرای بدون لک و تاخیر همزمان چند برنامه می باشد .

از لحاظ رنج قیمت این نوع سیستم های گیمینگ دارای قیمت بسیار بالایی هستند.

به اکثر گیمر های حرفه ای که وقت زیادی صرف استریم بازی ها می کنند این نوع کامپیوتر ها پیشنهاد می شود. شما می توانید با ارتقای این کامپیوترها به وسیله اضافه کردن قطعات سخت افزاری با تعویض قطعات سرعت آن ها چند برابر کنید.

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

کیس کامپیوتر

دومین روش برای خرید این کیس کامپیوتر گیمینگ آشنایی با کارایی سخت افزار آن است. کامپیوتر ها شامل قطعات پایه نظیر: پاور، کارت گرافیک، رم، مادربرد، پردازنده و هارد دیسک می باشند.

1.سیستم خنک کننده یکی از اجزایی است که باعث طول عمر قطعات می شود و علاوه بر بهبود و کارایی کیس کامپیوتر گیمینگ از فرسودگی قطعات نیز جلوگیری می کند. گیمرهای حرفه ای وقت زیادی صرف بازی های ویدیویی می کنند. به منظور عملکرد بهتر و بازدهی بیشتر از قطعات باید از سیستم خنک کننده بسیار قوی بهره ببرند.

همانطور که میدانید امروزه دو مدل سیستم خنک کننده هوایی و آبی در بازار موجود است. برای افرادی که قصد آن را ندارند که پردازش های سنگین را با کامپیوتر انجام دهند از سیستم های خنک کننده هوایی به خاطر قیمت پایین آنها میتوانند استفاده کنند.

سیستم خنک کننده آبی برای خنک نگه داشتن کامپیوتر از لوله های انتقال حرارت در کنار فن های اصلی بهره می برند.

  1. پردازنده (CPU) محاسبات، یکی از بخش بسیار مهم کامپیوتر گیمینگ است که اجرا و پردازش برنامه ها را بر عهده دارد. برای سیستم های گیمینگ پردازنده های ۶ یا ۸ هسته‌ای با سرعت بسیار بالا۶/۲ گیگاهرتز بسیار مناسب می باشند برای افراد در حال بازی  تجربه بسیار خوبی را فراهم می کنند.
  2. رم(RAM) رم یا حافظه موقت که توانایی آدرس دهی و نیز این قابلیت را دارد که اطلاعات و داده ها را با سرعت بالا به پردازنده سیستم انتقال دهد و ماژولی با سرعت بسیار بالا به حساب می آید. برای اینکه سرعت کار شما نیز بالا برود می توانید حافظه و تعداد رم ها را بیشتر کنید.
  3. 4. کارت گرافیک(GPU)

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

کارت گرافیک گیمینگ

گرانترین قطعه در کیس  گیمینگ کارت گرافیک قدرتمند آن است، که برای اکثر گیمرها، بازی های ویدیویی بسیار مهم می باشد. وظیفه خروجی گرفتن از عکس ها و رندر کردن آن ها به عهده کارت گرافیک است که در تعیین نرخ فریم ریت FPS مهمترین عامل به شمار می رود.

5.حافظه( SSD) بطور کلی این نوع حافظه SSD کارایی مانند هارد دیسک های اینترنال دارد.تفاوت این حافظه های SSD با انواع رایج حافظه HDD در نوشتن و سرعت بیشتر آن ها است.

شما در هنگام خرید یک  کامپیوتر گیمینگ می بایست به ظرفیت، نوع و سرعت حافظه آن ها توجه ویژه و خاصی داشته باشید.

مقایسه کامپیوتر و لپ تاپ 

خصوصیت کیس کامپیوتر گیمینگ

مقایسه کامپیوتر و لپ تاپ

امروز مردم برای خرید کامپیوتر یا لپ تاپ دچار تردید می‌شوندکه کدام یک از این دو را خریداری نمایند، ما در اینجا شما را با تفاوت های این دو سیستم آشنا خواهیم کرد.

کارت گرافیک

قدرت پردازندگی گرافیکی لپ تاپ از کامپیوتر پایین تر است، اما تفاوت آنها با هم بسیار چشمگیر نمی باشد که شما را در انتخاب آن ها دچار تردید کند.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی 

تفاوت زیادی بین کامپیوتر و لپ تاپ در بخش حافظه رم و حافظه ذخیره سازی نیز وجود ندارد. در رابطه با حافظه ذخیره سازی که به عنوان SSD یا HDD شناخته شده است نیز همین مسئله صدق می کند. خوشبختانه بدون کوچکترین مشکل خاصی کاربران می توانند لپ تاپ و کامپیوتر خود را با اضافه کردن حافظه پر سرعت SSD به سیستم های خود، تا حد بسیار زیادی سرعت آن ها را افزایش دهند.

مانیتور

امروزه با فراگیر شدن انواع مدل های مختلف مانیتور با کیفیت 4K و وضوح تصویر، فول اچ دی در حد استاندارد مانیتورها بدل شده است. با پیشرفت تکنولوژی امروزه مانیتورهای کامپیوتر و لپ تاپ در تنوع بسیار بالایی در بازار موجود می باشد.

مانیتوری که در لپ تاپ های امروز بکار رفته از پنل گوناگون و با کیفیت وضوح تصویر بسیار بالای فول اچ دی تا 4k برخوردار می باشد.

تنها تفاوتی که بین مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ است در اندازه و سایز آن ها است.

سهولت استفاده

بطور کلی استفاده از لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر بسیار راحت تر است. زمانی این مسئله بسیار مورد توجه قرار میگیرد که دانشجو یا کارمند هستید وکار شما ایجاب می کند که همیشه سیستم خود را همراه داشته باشید. اما کامپیوتر ها این ویژگی را ندارند به طوری که شما را خانه نشین می کنند.

 

مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر از لحاظ ارتقاء و تعمیر

قابلیت ارتقا و تعمیر یکی از مهم ترین تفاوت های عمده کامپیوتر ها و لپ تاپ ها است. انعطاف پذیری کامپیوتر ها نسبت به لپ تاپ ها بیشتر است. بدون کوچکترین مشکلی به راحتی کامپیوتر خود را می توانید در صورت بروز مشکل تعمیر کنید و یا آن را ارتقا بدهید. طراحی لپ تاپ ها به گونه ای است که رم تنها قطعه قابل ارتقاء آن نیز به سختی قابل ارتقا دادن می باشد.

در نهایت با بررسی مواردی که ذکر شد می توان نتیجه گرفت ، اگر هدف کاربران  صرفا بازی کردن باشد کامپیوتر قطعا بهترین گزینه است چون قدرت سخت افزاری آن بیشتر از لپ تاپ می باشد و کیفیت خنک کنندگی کامپیوتر بیشتر است در نتیجه طول عمر کامپیوتر بیشتر است.