اخبار, تک زون

پردازنده های گرافیکی Nvidia سهم بیشتری از بازار AMD را تصاحب کرده است

nvidia

فروش پردازنده های گرافیکی Nvidia از AMD پیشی گرفته است

AMD فاصله بسیار زیادی تا کم کردن فاصله خود با Nvidia در فروش کارت های گرافیک دارد. بر اساس گزارش های جدید فروش و حمل و نقل GPU ، این فاصله بیشتر هم شده است. در همین حال ، اینتل هنوز بزرگترین تأمین کننده پردازنده های گرافیکی است. البته این نوع گزارشات یک مشکل اساسی دارند زیرا تقریباً هر CPU ای که این شرکت می فروشد دارای یک تراشه گرافیکی یکپارچه است و این موارد در گزارشات محاسبه می شود ، حتی اگر مصرف کننده از گرافیک آنبورد استفاده نکند.

nvidia vs amd

به طور کلی گزارشات فروش شامل دو دسته اصلی است- محموله های کلی GPU ، که شامل کارت های گرافیک رایانه ، GPU های تعبیه شده ، تراشه های گرافیکی کنسول و GPU های مجزا در لپ تاپ ها هستند. دسته دوم  پردازنده های گرافیکی مجزا ، که زمینه را برای کارت های گرافیک رایانه میزی و GPU های لپ تاپ مجزا محدود می کند.

سهم بازار گرافیک های مجزا

با نگاهی به دومی ، سهم AMD از بازار پردازنده های گرافیکی مجزا در سه ماهه دوم سال 2021 به 17 درصد کاهش یافت ، در مقایسه با 19 درصد در سه ماهه قبل و 20 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، بر اساس آخرین گزارش Jon. Peddie Research آنچه AMD از دست می دهد ، رقیب اصلی آن یعنی Nvidia به دست می آورد. در حال جاضر سهم پردازنده های گرافیکی Nvidia از بازار GPU مجزا در حال حاضر 83 درصد است.

هر دوی آنها اساساً قصد دارند یک کار را انجام دهند ، اما به روش های بسیار متفاوتی پیش می روند ، و این به توسعه دهندگان بستگی دارد که برای یکی یا دیگری (یا هر دو یا هیچ کدام) بهینه سازی شده باشند. مزیت صرفه جویی AMD این است که آخرین نسل GPU های آن بر اساس RDNA 2 نیز در جدیدترین کنسول های بازی (PlayStation 5 و Xbox Series X/S) تعبیه شده اند که می تواند توسعه دهندگان را به استفاده از قابلیت های معماری ترغیب کند.

 

مرجع

 

پست های مرتبط